KEBAHAGIAAN bukanlah suatu noktah...tetapi suatu proses hidup yang sentiasa berterusan...
Maka, nikmatilah sepenuhnya sementara ia hadir...

Stay FOCUSED on the game, never look back, never feel the pain, coz you're the pain! -TITANS 0004

Saturday, May 09, 2009

kaget...

Salam..


Pernah tak anda...:

tension dengan assignment dan orang-orang disekeliling anda...
lalu anda keluar.. keluar jauh dari tempat anda..
keluar ke suatu tempat yang pertama kali anda jejakkan kaki anda...
ke suatu tempat yang orang disitu tidak mengenali anda..
apatah lagi anda...memang langsung tidak mengenali orang disana..
mahupun terkenal seadanya..
semata-mata..
untuk mencari sedikit ketenangan dan kekuatan untuk bermula kembali..

namun,
dengan tiba-tiba..
seseorang menegur anda..
seseorang yang tidak dikenali..
lantas,
dia terus menceritakan 1001 masalah yang terbuku dihati..
menceritakan pahit getir kehidupan..
menceritakan tentang sebuah cinta dan pengorbanan...
menceritakan segala-galanya..
mengharapkan sebuah nasihat..
mengharapkan sesinar harapan..
dari diri anda..


****************************************************

Huhh..
saya jadi kaget..
lidah kelu 1000 bahasa..
"adakah ini ujian dari Allah...?"
dalam menyediakan diri saya untuk dunia luar??
sungguh!!saya tak sedia!!!
namun,
saya teruskan juga..
dengan secebis kekuatan yang terbuku..
saya terus mendengar,
mendengar,
dan mendengar...
dan hanya mampu memberi sedikit kata..
sementara hati terus berdoa...

maafkan saya..
saya tidak mampu melakukan apa-apa..


p/s: sape kata saya jarang pegi pantai?? saya selalu jer pegi pantai.. rumah saya kan kat pantai dalam.. ;)

No comments: